MOKSLINIAI MENTALINĖS ARITMETIKOS TYRIMAI:
Du mokslininkai – Michaelis Frankas ir Davidas Barneris iš Stanfordo bei Kalifornijos universitetų nuvyko į Indiją, ištirti, kokiu būdu vystosi intelektiniai gebėjimai mokantis mentalinės aritmetikos.
Per pirmąjį eksperimentą buvo tiriami vaikai, kurie per vienerius metus išmoko skaičiuoti su fiziniais skaitliukais – abaku. Jie tik neseniai pradėjo treniruotis atlikti aritmetinius skaičiavimus mentaliniame lygmenyje. Mokslininkai paprašė vaikų atlikti aritmetinius skaičiavimus sudedant. Daugeliui iš jų buvo sunku atlikti skaičiavimus su triženkliais, keturženkliais skaičiais.
Per antrąjį eksperimentą mokslininkai atliko tyrimą, kuriame dalyvavo 15 vaikų, tobulai įvaldžiusių mentalinio skaičiavimo techniką. Šie vaikai turėjo atlikti sudėtingus aritmetinius skaičiavimus klausydami pasakos apie Alibabą ir keturiasdešimt plėšikų. Kartu jie turėjo pakartoti kiekvieną pasakos žodį, kol klausėsi jos (t. y. užduotis klausai) arba barbenti pirštais į stalą (užduotis motorikai).
Užduotys klausai ir motorikai šiek tiek apsunkino vaikams skaičiavimą mintyse, tačiau jiems vis dėl to buvo lengviau atlikti užduotį klausai negu motorikai.
Kalifornijos universiteto studentams, kurie niekada nesitreniravo užsiimdami mentaline aritmetika, atlikti sudėtingų aritmetinių skaičiavimų užduotis klausantis pasakos pasirodė praktiškai neįmanomas dalykas!
Metodikos „Mentalinė aritmetika“ privalumai
Pagal sandarą vaikų smegenys niekuo nesiskiria nuo suaugusio žmogaus smegenų ir abu pusrutuliai suvokia aplinkinį pasaulį tam tikru, tiktai jam būdingu būdu. Tačiau vaikų smegenų vystymasis tiesiogiai susijęs su neuronų ryšių susidarymu. Jeigu to neįvyksta, dalis jų žūva negrįžtamai. Suformuoti tvirtiems, patvariems neuronų ryšiams bei stimuliuoti tolesniam jų vystymuisi ir buvo sukurta metodika „Mentalinė aritmetika“. Ji pagrįsta skaičiavimu mintyse, o mentalinės aritmetikos mokymo rezultatas tampa suformuoti vaiko gebėjimai išspręsti bet kokio sudėtingumo aritmetikos uždavinius per kelias sekundes: vienaženklių ir keliaženklių skaičių sudėtis bei atimtis, daugyba ir dalyba, šaknies traukimas ir t. t. Vaikas, skaičiuodamas mintinai, galės pateikti atsakymą greičiau negu naudodamasis skaičiuotuvu. Ir kartu labai pagerėja būsimojo genijaus fotografinė atmintis, vystosi jo kūrybinis mąstymas ir vaizduotė. Vaikas mokosi logiškai mąstyti ir analizuoti, efektyviai koncentruoti savo dėmesį į pateiktą užduotį ir jo sprendimo paiešką.
Kaip mentalinės aritmetikos pamokos padeda vystyti abu smegenų pusrutulius?
Smegenų pusrutuliai atsakingi už tam tikras funkcijas. Kairysis – už klausą, gebėjimą logiškai analizuoti ir nuosekliai mąstyti, taip pat už kalbinius įgūdžius. Į dešiniojo pusrutulio atsakomybės sritį įeina gebėjimas susikoncentruoti, kūrybiškai mąstyti, orientuotis erdvėje, taip pat fotografinė atmintis. Suvokiant skaičius vaizdais vaikui susiformuoja atitinkami vaizdiniai, kurie suvokiami ir paskui apdorojami kairiajame pusrutulyje. Jeigu dešinysis pusrutulis neišvystytas, kaip būna daugumos žmonių, tada visus aritmetikos uždavinius žmogus sprendžia tiktai kairiajame pusrutulyje. Mūsų centro mentalinės aritmetikos kursai padeda suaktyvinti abu vaiko smegenų pusrutulius ir moko vaikus naudotis jais vienu metu, per milisekundes perduodami neuronų ryšiais skaitmeninę informaciją iš kairiojo pusrutulio į dešinįjį. Dėl to skaičiai paverčiami vaizdais, tada atliekami reikiami aritmetiniai veiksmai ir gauti rezultatai galiausiai vėl perduodami atgal į kairįjį pusrutulį, kuriame paverčiami skaitmenine kalba.
Atlikti tyrimai įrodė, kad mentalinės aritmetikos programa daro palankią įtaką, skatindama vaiko smegenų dešiniojo pusrutulio vystymąsi, o priešingu atveju šis pusrutulis tiesiog neįtraukiamas į veiklą.
Kaip užsiėmimai vyksta mentalinės aritmetikos centre „AMAkids“?
Pradiniame etape vaikai mokosi atlikti visus aritmetikos veiksmus su specialiu įrankiu – fiziniais skaitliukais, kurie vadinami abaku. Po tam tikro laiko spręsdami uždavinius vaikai naudojasi tiktai skaitliukų vaizdiniu, mintyse stumdydami įsivaizduojamų skaitliukų kauliukus. Toks požiūris leidžia išlaikyti žaidimo bruožus sprendžiant netgi sudėtingus aritmetikos uždavinius.
Ką gauna vaikas, išėjęs mentalinės aritmetikos kursą?
Vystant įgūdžius ir gebėjimus, už kuriuos atsakingas dešinysis smegenų pusrutulis, suformuojant tvirtą ryšį su kairiuoju pusrutuliu, vaikai įgyja daugiau pasitikėjimo savimi, savo sugebėjimais, nes į užduoties, netgi sudėtingos, sprendimo paiešką jie įpratę žiūrėti kaip į žaidimą. Taikant šią metodiką padedamas pamatas, leidžiantis vaikui pasiekti aukštų rezultatų ne tiktai matematikos, bet ir kitose srityse. Mokymosi procesas vyksta kur kas lengviau, o atsirandantys sunkumai nekelia baimės.
Patyrę centro „Amakids“ dėstytojai padės jūsų vaikui atskleisti ir išvystyti slaptą potencialą, užtikrindami jam sėkmę būsimame gyvenime!